מאמרים
 
 
אתר רספונסיבי – למה הכוונה?

אתר רספונסיבי – למה הכוונה?

למי שיש כבר יודע. האחרים עוד מתלבטים. ובכן, מדובר באתר המתאים עצמו הן מבחינת נראות והן מבחינת פונקציונאליות לתצוגה בכמה שיותר מכשירים ניידים, מלבד ברירת המחדל המוכרת – מסך המחשב.

אתר המשנה את הפורפורציות, מחלק ומסדר את האימג'ים שבו בסדר הגיוני בכל פעם אחרת ובהתאם לגדלי מסכים ולמערכות הפעלה שונים, באופן אוטומטי. נשמע כמו קסם? מממ… ממש לא פשוט.

התהליך דורש עבודה וחשיבה מוקדמת של התכנת ושל המעצב. לקחת בחשבון את צרכי הלקוח ומטרות האתר, לצפות מראש מה יהיה סדר העדיפות לנגישות ושימוש הגולש מרשימת הפונקציות המוצעות לו, בפרט בתצוגת המסכים הקטנים כדוגמת הסמארטפונים ועוד.

כיום שחיינו מתנהלים (לטוב ולרע) סביב מסכים, חשובה ביותר נוחות וזמינות הגלישה באתרי האינטרנט בכל עת, במחשבים ובניידים למינהם. לאחרונה (כך נודע לי מחברת go-digital) בחרה ענקית מנועי החיפוש "גוגל", לפלוט ממנה אתרים "מיושנים" שאינם מותאמים לצפיה מחוץ למחשב. דבר הפוגע באופן ישיר בעסקים שמסתמכים אפילו חלקית, על שיווק/מכירה באמצעות אתר האינטרנט שלהם וטרם הספיקו להופכו לגרסה רספונסיבית.

למרות המלאכה המרובה והרצון הטוב להתמודדות עם המגמה והקידמה, עדיין ישנן מגבלות לאתר הרספונסיבי. הקשיים מורגשים בעיקר כאשר אנו מנסים לחדש את אתרינו או להקים אתר חדש, באמצעות חברות המציעות תבניות מוכנות לבניה עצמית. כל עוד האתר שלכם צריך להיות בסיסי – תבניות אלו, הן הדבר הנכון והזול ביותר אך, אם תחפצו באתר עשיר בפונקציות ומורכב – ההמלצה שלי היא, לפנות לבעלי הידע המקצועי, שידעו לעמוד בדרישות ויוכלו להתמודד עם הקשיים שנוצרים תוך כדי עבורכם. לשלמות נגיע בסוף. עוד קצת סבלנות.

מוזמנים לבדוק את מסקנותי במחשב, במסכים שונים ובמכשירים שונים:), באתר שעיצבנו בתבנית של חברת liveCity: www.camp-yurt.net