מאמרים
 
 
כיצד מפיקים מגזין?

כיצד מפיקים מגזין?

הפקת מגזין או חוברת מקצועית הינה כלי חשוב ליצירת תקשורת עם קהל היעד של חברתכם. הפקת מגזין מהווה תהליך מורכב בעל שלבים רבים, החל מבחירת התכנים והכותבים, דרך עיצוב גרפי, מכירת שטחי פרסום, הדפסה ועד להפצה.

תכנון מראש של תהליך ההפקה על כל מרכיביו חשוב מאוד כדי לקבל את התוצאה הרצויה ולהשיג יחס נכון בין עלויות להכנסות.

התכנון כולל מתן תשובה מראש על שאלות חשובות רבות, כגון:

למי החוברת מיועדת? אילו תכנים צריכים להופיע בה? באיזה פורמט?

מהו הקונספט הגרפי? מהו היחס הרצוי בין חומר מילולי לצילומים?

מהי כמות עמודי הפרסום ביחס לחומר המערכתי?

באיזו כמות יודפס המגזין? בכמה עמודים? באיזה סוג נייר ובאיזו שיטת דפוס?

כיצד יקבל קהל היעד את המוצר הסופי?

מהן העלויות הצפויות בתשלום משכורת לגורמים שונים, נוסף על עלות ההפקה עצמה?

מהם מקורות המימון? כיצד לתמחר את שטחי הפרסום?

מתן תשובות מראש על שאלות אלה מהווה תנאי להפקה מוצלחת, אולם בכך לא תם התהליך.

חשוב לזכור כי הפקת מגזין מערבת גורמים שונים ומגוונים כגון כותבים, עורכים לשוניים, צלמים, מעצבים גרפיים, מגיהים, מפרסמים, דפוס ומפיצים. הפקה מוצלחת חייבת להתבסס על תיאום בין כל הגורמים ועל עמידה בלוחות זמנים מצד כולם שתאפשר את יציאת החוברת במועד המתוכנן.

פתרון יעיל לכך הוא ריכוז ההפקה בידיו של מפיק דפוס בעל ניסיון, המתמחה בכל אחד משלבי ההפקה. חברתנו מתמחה בהפקת מגזינים בתחומים שונים זה שנים רבות, עם דגש על מוצר סופי איכותי ועמידה בלוחות זמנים. אנו נסייע לכם לתכנן את התהליך כולו ונלווה אתכם לאורך כל הדרך החל מבחירת התכנים וכלה בהפצה.