מאמרים
 
 
איך להפיק קטלוג מוצרים נכון ?

איך להפיק קטלוג מוצרים נכון ?

אין ספק שקטלוג מוצרים הינו כלי עבודה שיווקי הכרחי בחברות רבות. היום ישנן דרכים רבות להציג קטלוג מודפס ודיגיטלי התורם למיתוג החברה או העסק וכמובן מציג בצורה הטובה ביותר את מגוון המוצרים והשירותים שלכם.

בכל פורמט שתבחרו (מודפס או דיגיטלי), יש מספר נקודות שעליכם להתייחס ולענות עליהן כדי להבטיח קטלוג שיענה על הצרכים וייתן תוצאות:

  1. מה מאפיין את לקוח הקצה: עסקי/פרטי? טווח גילאים? כוח קניה?
  2. לאיזו פעולה אנחנו רוצים להניע את הלקוח? מכירה או תדמית – האם עליו להתקשר אלינו? להזמין או לרכוש? לבקר בתצוגה? וכו’
  3. אילו פרטים על המוצרים ירצה הלקוח לדעת?
  4. זמן מדף: קטלוג שנתי/עונתי/אחר?
  5. כמות המוצרים בקטלוג?
  6. תקציב? כמות להפצה בדואר או בדוא”ל?
  7. לו”ז – הזמן שעומד לרשותנו? לגיבוש הקונספט והמסרים, הכנת חומרים, תמונות ותכנים. קביעת מועד ההפצה והעיתוי למשל: לקראת החגים, חילופי עונות, שנה חדשה.
  8. דרך ההפצה: קטלוג מודפס/דיגיטלי, דיוור ישיר/חלוקה בנקודות מכירה/דוכן?

תכנון נכון ומענה לכל אחת מהנקודות הללו יסייעו לכם לקבל החלטות שיווקיות ועיצוביות לפורמט שיתאים בול לצרכי העסק.

8 טיפים ברמת הביצוע להצלחת תהליך הפקת קטלוג מודפס או דיגיטלי:

1. תמונות גדולות וחדות – עושות את העבודה! לכן, כדאי לשלב תמונות אוירה, תמונות שימוש במוצר בפועל וכדומה בין דפי הקטלוג גם אם מדובר בקטלוג מכירתי של מאות מוצרים המופיעים בתמונות קטנטנות. חשוב לדאוג לתמונות ברורות ובאיכות להדפסה של המוצרים. במקרה שיש צורך בהסברים טכניים מומלץ להוסיף גם שרטוטים וחתכים.

דוגמאות2

2. לא לפחד לתת מידע עשיר: לשלב תגובות של לקוח מרוצה, הסבר או רקע על ממציא המוצר/מעצב המוצר, מקורות חומרי הגלם, היסטוריה מהקמת העסק… משדרים אמינות ועושים עם הלקוח עוד צעד לקראת הרכישה.

3. להשתדל לא לעצב טקסט על תמונה/רקע כהה (נגטיב): כאשר אנו רוצים שיקראו בנוחות מלל, מומלץ לעצב אותו בגודל נוח לקריאה, בצבע כהה על רקע בהיר ואחיד.

4. יש להנחות את המעצב הגרפי בנוגע למטרות הקטלוג ולקבל ממנו סקיצה או שתיים, לבחור בעיצוב בו המוצר והפרטים עליו מוצגים היטב וברור וכן, שהקו העיצובי – הגריד, תואם לזהות המותג של העסק ומייצג אותנו.

דוגמאות4

5. בגמר העיצוב הגרפי, מומלץ להגות ולבדוק שלא נפלו טעויות, להדפיס דוגמא צבעונית ולבחון את התחושה בעיון בקטלוג – האם הוא מעביר את המסרים שרצינו, האם הצבעים יצאו נכונים, האם התמונות/שרטוטים בגודל ואיכות טובים (במקרה דיגיטלי, נבחן ונצפה בקטלוג בכל גדלי המסך האפשריים במחשב ובניידים).

6. חשוב לבחור בית דפוס מתאים להפקת הקטלוג ובאותה מידה פלטפורמה מתאימה לקטלוג דיגיטלי. בידקו האם בית הדפוס או המעצב הדיגיטלי שלכם כבר עשו פרויקטים מסוג זה ברמה שמתאימה לרמה שאתם דורשים.

7. פרטים קטנים וחשובים: מוצר שמופיע בגדלים/צבעים/מארזים/שידרוגים וכדומה, כדאי לציין ולפרט מידות וצבעים שבמלאי ובגרסאות דיגיטליות אף לאפשר לחיצה לצורך צפייה במוצר בצבע נבחר או תחת נתונים אחרים שציינתם.

דוגמאות1

8. מיון לקטגוריות ותת קטגוריות: חשוב מאוד לתכנן נכון את הקטלוג כך שללקוח או לגולש יהיה קל להתמצא בקטלוג ובעיקר בקטלוג עם מוצרים רבים למשל: חלוקת המוצרים לפי מחלקות/קטגוריות לפי צבעים, ועוד. להשתמש במיקום זהה לפרטים על המוצר וכן, לסדר את הפרטים באותו הסדר לכל המוצרים. ליצור כותרות בגודל מתאים לחשיבות. בגרסאות דיגיטליות לאפשר סימון עמודים שיקל על הלקוח לחזור למוצרים שהתעניין בהם וכן, לצרף אופציה ברורה להוספה ל”סל קניות”.

 

נשמח לעזור לכם לבנות ולהפיק קטלוג מוצרים איכותי, פונקציונלי ומתאים לצרכיכם…