מאמרים
 
 
איך מעלים תמונות בגודל הנכון להפצה בפייסבוק?

איך מעלים תמונות בגודל הנכון להפצה בפייסבוק?

הפייסבוק היא רשת חברתית שנחלקת לשני עולמות – השימוש הפרטי והשימוש העסקי.

בשימוש הפרטי כמעט כל אחד מתמודד עם העלאת תמונת פרופיל ותמונת קאבר, בכוחות עצמו. קצת ימינה ושמאלה, קצת חיתוך והגדלה ו… חיים עם זה.

בשימוש העסקי ההתמודדות מורכבת ואף מתישה. הפרסום בפייסבוק נותן מגוון אפשרויות להפצת תוכן שיווקי המלווה בתמונה, שהיא לעיתים מודעה בפני עצמה: פוסט, קאבר, מודעה ממומנת, לוגו ובעתיד בטח יגיעו רעיונות חדשים.

הפייסבוק מתחדשת ומשתדלת להתייעל ובכך יצרה פלטפורמה דינמית ותקשורתית אך התוצאה באה יחד עם שינויים (לעיתים קרובות מידי) בדרישות להכנת החומרים הפרסומיים שבעיקרם מבוססים על תמונות ומודעות: רשימת הגדלים משתנה למטרות השונות, למשל:

אם תכננתם קמפיין פרסומי יהיה עליכם לעצב את התמונה המלווה אותו פעם אחת בגודל שיתאים לקאבר העמוד, פעם שנייה בגודל שיתאים להעלאת פוסט קריא ובו מידע ברור ופעם נוספת בגודל שיתאים לדרישות למודעה ממומנת, כאשר במקרה זה פייסבוק מגבילה את כמות הטקסט שניתן לשלב בתמונה/מודעה.

 

התאמות

הנה דוגמה לקאבר מעוצב בגודל הנכון שלוקח בחשבון את הימצאות קוביית הלוגו (שיכולה להופיע בצד ימין או בצד שמאל)

וכן מתייחסת לשם הדף כמו שפייסבוק מציגה אותו (בצבע לבן) ולכן בעיצוב שמים רקע כהה שהשם יבלוט בצורה נאה. 

 

התאמות2

כך נראה עיצוב המתאים למודעה, הגודל של המודעה שונה וכך גם הטקסט שנשים עליו

 

התאמות3

עיצוב מודעת לפרסום ממומן לפי ההנחיות של פייסבוק – טקסט עד 20% מגודל המודעה

 

המלצה אחת, היא לעקוב אחר הדרישות והשינויים, שנראים גם לעין ולהכין מראש את התמונה או המודעה בגודל המתאים, אחרת היא לא תראה טוב לגולשים, תיחתך והמסר לא יהיה ברור מספיק כדי שיכנסו לקרוא או להגיב.

המלצה שנייה, היא כמובן לפנות למעצב גרפי, שמכיר את תחום הדיגיטל ויודע היטב איך לארגן את החומרים בגדלים הנכונים ועדיין לשמור על חזות אחידה למסר בקמפיין.

מעצב גרפי שמבין בגדלים ובעיצובים המתאימים לפייסבוק, ידע גם לקחת בחשבון את הנראות המקסימאלית של הקמפיין בגלישה באמצעות הטלפון הנייד, מאחר וגם שם יש צורך בהתאמת גדלים לתמונות לפי הנראות במסכים השונים.

לבעלי עסקים וחברות המעוניינים שהמודעה תפורסם גם באינסטגרם לקהלי היעד שלהם, גם כאן צריך להתאים את המודעות לגדלים הנדרשים באינסטגרם. (הפרסום באינסטגרם נעשה דרך חשבון המודעות שלכם בפייסבוק).

בהצלחה!