מאמרים
 
 
חסויות או לא להיות – איך לבחור?

חסויות או לא להיות – איך לבחור?

מפיקי אירועים ומנהלי פעילויות שונות, מציעים פרסום תמורת חסות – נותן החסות משלם סכום מסוים, תומך בפעילות קהילתית/חברתית/ספורטיבית/התנדבותית וכדומה, ומקבל בתמורה חשיפה תדמיתית לעסק/לחברה/לפעילות שלו – פרסום.

מדובר בנוכחות בשטחים מגוונים בתקשורת; עיתונות ודפוס, רדיו וטלוויזיה, אינטרנט ורשתות חברתיות ועוד.

בחלקם מדובר בשילוב לוגו נותן החסות במוצרים שונים כגון; מגן, גביע, מודעת פרסום, הזמנה לאירוע, חולצה, כובע שלטים… ובחלקם מדובר במקום לספר ולהרחיב על העסק שלכם תוך מאמר/כתבה, פוסט הוקרה בפייסבוק, ראיון ברדיו וכדומה.

השתלבות כנותן חסות בפרסומים שמוציא גוף אחר (הפנינג/אירוע התרמה/ספורט/פסטיבל ועוד) דורשת חשיבה ובדיקת כדאיות:

האם האירוע עולה בקנה אחד עם פעילות העסק שלי?

האם קהל היעד שלי ייחשף לפרסום?

משך החשיפה? האם ידוע מספר המשתתפים שייחשפו לחסות? האם זו חשיפה חד פעמית באירוע או שימוש חוזר/שנתי של קהל היעד שלי?

האם יש לי בלעדיות או שיהיו נותני חסות מתחרים מאותו התחום?

כדאי גם לבדוק את רצינות מבקש החסות; אירוע ראשון מסוגו? היו הצלחות בעבר לפסטיבל? ביקורות? נותני חסות אחרים? סדר הגודל שלהם והאם חזרו שוב לתת חסות ולמה?

למשל, חסות לצורך הפקת “יומן לסטודנט” תיחשף לאורך כל אותה שנה בפני קהל יעד מאופיין המורכב מסטודנטים:

נניח והנך בעלים של מעבדה לתיקון מחשבים וציוד היקפי, והציעו לך לתת חסות הכוללת; לוגו בשער היומן, מודעת פרסום בדף הראשון ביומן, טיפים עם לוגו ופרטי התקשרות מעוצבים לאורך היומן, בתאריכים חשובים שעשויים לעניין סטודנטים…

באופן הזה תיחשף לקהל המשתמש במחשב לאורך תקופת הלימודים, שעשויה להמשך מעבר לשנה ונזקק לעיתים לתיקונים וציוד ממך.

נניח שההצעה הגיעה מאגודת הסטודנטים במכללה מוכרת וותיקה, שיודעת לאמוד את מספר הסטודנטים שיקבלו את היומן, תזכה להשתלב תדמיתית בשם המכללה וגם תוכל לדייק בתוכן המתפרסם ולהתאימו לקהל היעד, להציע תמריץ, תנאים מיוחדים ולקדם את הפיכתו ללקוח שלך.

לסיכום, חסות נתפשת כהליך תדמיתי חיובי בעיניי לקוח פוטנציאלי וכן, בעיניי לקוח קיים:

פריסת חסות משדרת חוזק, יכולת ויציבות כלכלית

נתינה, אכפתיות כלפי החברה והקהילה

תורמת למיתוג, יוצרת הזדהות של קהל היעד; שניכם בחרתם וסיכמתם לתמוך באותו עניין…

יחד עם זאת, חשוב לבחור בחסות שקרובה לליבכם ולפעילות העסק שלכם ולדאוג להופיע בכמה שיותר ערוצי פרסום בכדי ליצור מעטפת שלימה סביב אותו קהל היעד, בכדי שינצור אותנו בזיכרונו ויקשר אותנו לחוויה החיובית האישית שלו, באירוע/פעילות בה לקחנו חלק כנותני חסות.