מיתוג חושים

 

מחקרים רבים מוכיחים שהרגש מעורב לפחות ב-50% בהחלטה לרכוש מוצר/שירות, ואף טוענים לחיבור רגשי עמוק שנוצר בין הלקוח למוצר המביא לרכישות הבאות. חברות גדולות ומוכרות מבססות אסטרטגיית שיווק שלמה על מיתוג רגשי. לפיכך, הבנה ושימוש בכל מרכיבי הרגש הם בעלי משמעות מרכזית בתהליכי מיתוג ויצירת מכירות.

כאן אני בוחרת לעלות מודעות למרכיבים מסוימים ברגש – החושים:

אין צורך בהוכחות מדעיות בכדי לדעת שאנו מבצעים פעולות תקשורת וכן, גם רכישה באמצעות החושים. ממששים את הסחורה, רוצים לראות בעיניים… ישנם מוצרים שרכישתם היא חוויה כוללת של מגע וטקסטורה, ריח, מראה ואפילו מוסיקת הרקע.

עסקים שלוקחים בחשבון אפיון ייחודי שמבוסס לפחות על אחד החושים בתהליך המיתוג שלהם, מעבים בעצם את המעטפת סביב הלקוח ומיצרים קרקע לרכישות חוזרות, מעין התמכרות. למשל ריח מסוים מרענן + מוסיקה שתואמת את גיל הלקוחות הפוטנציאלי בחנות בגדים, ריח מתוק או ריח של אפיה + מקרר תצוגה מואר+פינת טעימות בקונדיטוריה/מאפיה, ריח + תאורה רכה + מוסיקה מרגיעה ליצירת אוירה אינטימית בספא, ריח הטחינה של פולי קפה טרי טרי בבתי קפה ועוד.

המוצר לצורך הדגמה למעטפת כזו, מכשיר לאפיית לחמים בבית:

חוש ראיה – מודעת פרסום במדיה מודפסת ואו בדיגיטל עם תמונה גדולה ויפה של המכשיר תיצור מודעות למראה המוצר ונתונים טכניים –

BBM800XL-2[1]

+ תמונה של המכשיר בפעולה תפתח חשיבה ועניין בתוצאה –

brevillebread[1]

 

+ תמונה משפחתית/זוגית/ילדים שנהנים מן המוצר, תפנה אל הרגש בחשיבות השימוש במוצר –

familyDinner_2549336k[1]

 

+ חוש ראיה ומישוש – הדגמה בנקודת מכירה –

4519542-3x2-700x467[1]

 

+ חוש ריח – יצירת ריח נעים של אפיה –

cBCb.shutterstock_126299288_jpg[1]

 

+ חוש הטעם – פינת טעימות –

52ce72f16f70f09f969fae6593a589f2[1]

 

= סגירת עסקה.